zaterdag 3 januari 2009

Bongo!

Bongo bonnen, viva boxen en noem maar op. Het is een van de populairste cadeau's die gegeven wordt tijdens de kerstdagen. De opkomst van deze giftvouchers kent een ongeloofelijk succes. Het is hét ideale cadeau waarmee je iedereen kan plezieren. Voor elk is er wat wils, of je nu van actie, avontuur of cultuur houdt.
En wat betekent deze bon nu voor de vrijetijdsindustrie? Deze bonnen zijn de vrijetijdsindustrie!
Er bestaan ongeveer 50 verschillende bonnen, die onderverdeeld zijn in 5 categorieën, namelijk Actief ontdekken, Heerlijk ontspannen, Lekker weg, Zalig logeren en Weekendbon. Elke bon geeft je een keuze uit verschillende mogelijkheden, zo kan je bij de bon 'Weekendje Parijs', wel kiezen uit 43 hotelletjes.
De bon geeft ons ook enkele voordelen. Het is vaak goedkoper om te logeren in een hotel als je gebruik maakt van deze voucher. Verder is er reeds een selectie voor jou gemaakt zodat er al enige moeite gespaard blijft als je er een weekendje op uit wil.
Maar deze bon is vooral een zeer makkelijke marketing middel voor de vrijetijdsindustrie. Elk deelnemend hotel, restaurant, winkel, sportcentrum wordt vermeld in duizenden bonnen en ontvangt door deze bonnen vele nieuwe bezoekers. Vaak zijn het bestemmingen waar je nog nooit van hebt gehoord. Maar eens je ze leert kennen en je ervaring is positief, kan dat een aanleiding zijn tot meerdere bezoeken en via 'mond op mond' reclame vertel je dit weer aan vrienden en kennissen. Het enige dat de ontvangende gast moet doen, is zorgen voor een goed onthaal.
In deze tijden van economische crisis is men geneigd minder uit te geven aan de vrijetijdssector. Maar deze vouchers, die bij elke gelegenheid zoals een verjaardag, kerstdagen en een huwelijk geven worden, blijven mensen aantrekken en helpen zo ook de vrijetijdssector.

Geen opmerkingen: